Zastava Bosne i Hercegovine

INTERNI KONKURS ZA POPUNJAVANJE IZVRŠILAČKIH RADNIH MESTA U PORESKOJ UPRAVI


Na osnovu člana 50. stav 3. Zakona o državnim službenicima, i člana 4. stav 1. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima, a u skladu sa članom 4. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o državnim službenicima (“Službeni glasnik RS”, 19/25), oglašava

INTERNI KONKURS ZA POPUNjAVANjE IZVRŠILAČKIH RADNIH MESTA U

MINISTARSTVU FINANSIJA

- PORESKOJ UPRAVI -

I Organ u kome se popunjava radno mesto: Ministarstvo finansija - Poreska uprava, 11080 Beograd - Zemun, Ulica cara Dušana br. 145. 

II Radna mesta koja se popunjavaju:

1. Poslovi podrške, u zvanju mlađi poreski savetnik, Centrala Poreske uprave, Sektor za ljudske resurse, Odeljenje za poslove radnih odnosa, Odsek za kadrovske poslove, sa sedištem Centrala - 1 izvršilac.

Opis poslova: Prikuplja i obrađuje podatke potrebne za rad informacionog sistema za ljudske resurse; učestvuje u analizi podataka i izrađuje izveštaje za potrebe Sektora; učestvuje u analizama i planiranju projekata za upravljanje ljudskim resursima; učestvuje u analizama i definisanju zahteva pružaocima usluga u cilju unapređenja informacionog sistema za ljudske resurse; pruža tehničku pomoć korisnicima aplikativnog softvera unutar sektora; obavlja i druge poslove po nalogu šefa odseka. 

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja društveno-humanističkih ili prirodno-matematičkih ili tehničko-tehnoloških nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu; položen državni stručni ispit; završen pripravnički staž ili najmanje pet godina radnog staža u državnim organima, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd- Zemun, Ulica cara Dušana br. 145.

mlađi poreski savetnik (docx | 42,2KB)

2. Upravno-pravni poslovi, u zvanju poreski savetnik I, Centrala Poreske uprave, Sektor za ljudske resurse, Odeljenje za koordinaciju rada odseka za ljudske resurse, Odsek za ljudske resurse Beograd, sa sedištem Beograd - 1 izvršilac.

Opis poslova: Obavlja složene poslove izrade rešenja u vezi sa ostvarivanjem prava iz radnog odnosa zaposlenih u filijalama Poreske uprave; sprovođenja postupka popunjavanja upražnjenih radnih mesta putem javnog konkursa i izrade akata u svakoj fazi javnog konkursa; sprovođenja postupka vrednovanja radne uspešnosti zaposlenih u filijalama; postupanja po žalbama poreskih službenika zaposlenih u filijalama izjavljenim na rešenja iz oblasti radnih odnosa, pripremanja podataka i izjašnjavanja u radnim sporovima zaposlenih u filijalama i u tom cilju ostvarivanja komunikacije sa Državnim pravobranilaštvom kao zakonskim zastupnikom Poreske uprave; ostvaruje komunikaciju sa drugim organizacionim delovima Poreske uprave u okviru poslova koje obavlja; pruža savetodavnu pomoć organizacionim jedinicama u pripremi disciplinskog postupka, prati propise i sudsku praksu. Obavlja i druge poslove po nalogu šefa odseka.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, radno iskustvo u struci od najmanje 5 godina, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd- Zemun, Ulica cara Dušana br. 145.

poreski savetnik I (docx | 42,3KB)

3. Poreski inspektor 1 za analitičke poslove kontrole, u zvanju poreski savetnik I, Filijala B Zemun, Odeljenje za poresku kontrolu, Odsek za kontrolu poreza na dobit, utvrđivanje i kontrolu poreza na dohodak građana i doprinosa, Grupa za preduzetnike, sa sedištem Zemun - 1 izvršilac.

Opis poslova: Sprovodi inspekcijski nadzor i preventivno delovanje. Obavlja složenije analitičke poslove kontrole preduzetnika, u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima i metodološkim uputstvima, vrši kontrolu podataka iskazanih u poreskim prijavama uz sastavljanje zapisnika i nacrta rešenja; priprema nacrt rešenja o utvrđivanju poreske obaveze za koje je zakonom propisano da se utvrđuje poreskim rešenjem; izdaje prekršajni nalog odnosno sačinjava obaveštenje o učinjenom prekršaju i/ili izveštaj o postojanju osnova sumnje da je izvršeno poresko krivično delo; sprovodi postupak povodom žalbe, dostavlja žalbe nadležnom drugostepenom organu, izveštava o izvršavanju zadataka po određenim zahtevima za kontrolu i o izvršenim kontrolama. Obavlja i druge poslove iz nadležnosti odeljenja po nalogu rukovodioca Grupe.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke na osnovnim akademskim studijama ili visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja tehničko-tehnoloških nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i ispit za inspektora, radno iskustvo u struci od najmanje 5 godina, kao i kompetencije potrebne za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd- Zemun, Ulica cara Dušana br. 145.

poreski savetnik I (docx | 42,4KB)

4. Poreski inspektor 1 za poslove kontrole, u zvanju poreski savetnik I, Filijala B Zemun, Odeljenje za poresku kontrolu, Odsek za kontrolu pdv-a, poreza na dobit, doprinosa, poreza na dohodak građana i akcize, Grupa za trgovinsku delatnost, sa sedištem Zemun - 1 izvršilac.

Opis poslova: Sprovodi inspekcijski nadzor i preventivno delovanje. Obavlja složene poslove kontrole javnih prihoda: pdv, dobit, doprinose, dohodak i akcize, kod pravnih lica, preduzetnika i fizičkih lica, sa visokim nivoom stručne osposobljenosti i samostalnosti u radu, po nalozima Centrale, kao i kontrole koje se vrše u saradnji sa Poreskom policijom; izrađuje zapisnike i nacrte rešenja, izdaje prekršajni nalog odnosno sačinjava obaveštenje o učinjenom prekršaju i/ili izveštaj o postojanju osnova sumnje da je izvršeno poresko krivično delo; sprovodi postupak povodom žalbe, dostavlja žalbe nadležnom drugostepenom organu; odgovoran je za tačno i blagovremeno ažuriranje podataka o kontroli u aplikaciji kontrole. Obavlja i druge poslove iz nadležnosti odeljenja po nalogu rukovodioca Grupe.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i ispit za inspektora, radno iskustvo u struci od najmanje 5 godina, kao i kompetencije potrebne za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd- Zemun, Ulica cara Dušana br. 145.

poreski savetnik I (docx | 42,4KB)

5. Radno mesto za najsloženije postupke naplate za pravna lica, u zvanju poreski savetnik I, Filijala B Zemun, Odeljenje za naplatu, Odsek za naplatu za pravna lica, sa sedištem Zemun - 1 izvršilac.

Opis poslova: Obavlja sledeće poslove naplate za pravna lica: prikuplja podatke o imovini poreskog obveznika uvidom u poslovne knjige, odgovarajuće registre, kao i izlaskom na teren; sprovodi postupak obezbeđenja naplate ustanovljavanjem prethodne i privremene mere na pokretniim stvarima i nepokretnostima, odnosno založnog prava u korist Republike Srbije i donosi nacrte akata u istim; sprovodi najsloženije postupke prinudne naplate i priprema nacrte rešenja o prinudnoj naplati na novčanim potraživanjima, nenovčanim potraživanjima i drugim pravima, pokretnim stvarima i nepokretnostima poreskog obveznika; sačinjava i ažurira odgovarajuće registre u naplati predviđene metodološkim uputstvima; priprema zahtev za brisanje založnog prava; daje predlog za utvrđivanje sekundarne poreske obaveze i sprovodi naplatu utvrđene sekundarne poreske obaveze; obrađuje predmete po izjavljenim žalbama, usvaja ili prosleđuje žalbe nadležnom organu; vodi postupke po zahtevima za odlaganje plaćanja dugovanog poreza sa sredstvom obezbeđenja i priprema nacrte akata u tim postupcima; izdaje prekršajni nalog odnosno sačinjava obaveštenje o učinjenom prekršaju i/ili izveštaj o postojanju osnova sumnje da je izvršeno poresko krivično delo; obavlja i druge poslove po nalogu šefa odseka.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke na osnovnim akademskim studijama ili visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja tehničko-tehnoloških nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i radno iskustvo u struci od najmanje 5 godina, kao i neophodne kompetencije za rad na ovom radnom mestu.

Mesto rada: Beograd- Zemun, Ulica cara Dušana br. 145.

poreski savetnik I (docx | 42,3KB)

6. Analitičko-poreski poslovi kontrole, u zvanju mlađi poreski savetnik, Filijala B Voždovac, Odeljenje za poresku kontrolu, Odsek za kontrolu poreza na dobit, utvrđivanje i kontrolu poreza na dohodak građana i doprinosa, Grupa za fizička lica, sa sedištem Voždovac - 1 izvršilac.

Opis poslova: Preduzima radnje u postupku inspekcijskog nadzora; učestvuje u poslovima kontrole fizičkih lica, po potrebi učestvuje i u poslovima kontrole preduzetnika; vrši kontrolu podataka iskazanih u poreskim prijavama uz sastavljanje zapisnika i nacrta rešenja uz neposredni nadzor rukovodioca Grupe; prati promene u registrima koje vodi Poreska uprava; Obavlja i druge poslove iz nadležnosti odeljenja po nalogu rukovodioca Grupe. 

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja društveno-humanističkih ili tehničko-tehnoloških nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i ispit za inspektora, završen pripravnički staž ili najmanje 5 godina radnog staža u državnim organima, kao i kompetencije potrebne za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd, ul. Save Maškovića br. 3-5.

mlađi poreski savetnik (docx | 42,4KB)

7. Poreski inspektor 1 za poslove kontrole, u zvanju poreski savetnik I, Filijala B Pančevo, Odeljenje za poresku kontrolu, Odsek za kontrolu povraćaja pdv-a, refakcije akcize, evidentiranja prometa i neregistrovane, odnosno neprijavljene delatnosti, Grupa za pdv i akcize, sa sedištem Pančevo - 1 izvršilac.

Opis poslova: Sprovodi inspekcijski nadzor i preventivno delovanje. Obavlja složene poslove kontrole pdv i kontrolu refakcije akcize, kod pravnih lica, preduzetnika i fizičkih lica, po nalozima Centrale i filijale, kao i kontrole koje se vrše u saradnji sa Poreskom policijom; izrađuje zapisnike i nacrte rešenja, izdaje prekršajni nalog odnosno sačinjava obaveštenje o učinjenom prekršaju i/ili izveštaj o postojanju osnova sumnje da je izvršeno poresko krivično delo; sprovodi postupak povodom žalbe, dostavlja žalbe nadležnom drugostepenom organu; odgovoran je za tačno i blagovremeno ažuriranje podataka o kontroli u aplikaciji kontrole. Obavlja i druge poslove iz nadležnosti odeljenja po nalogu rukovodioca Grupe.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i ispit za inspektora, radno iskustvo u struci od najmanje 5 godina, kao i kompetencije potrebne za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Pančevo, ul. Masarikova br. 2.

poreski savetnik I (docx | 42,5KB)

8. Poreski inspektor 1 za analitičke poslove kontrole, u zvanju poreski savetnik I, Filijala B Pančevo, Odeljenje za poresku kontrolu, Odsek za kontrolu poreza na dobit, utvrđivanje i kontrolu poreza na dohodak građana i doprinosa, Grupa za pravna lica, sa sedištem Pančevo - 1 izvršilac.

Opis poslova: Sprovodi inspekcijski nadzor i preventivno delovanje. Obavlja složenije analitičke poslove kontrole pravnih lica, u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima i metodološkim uputstvima, vrši kontrolu podataka iskazanih u poreskim prijavama uz sastavljanje zapisnika i nacrta rešenja; priprema nacrt rešenja o utvrđivanju poreske obaveze za koje je zakonom propisano da se utvrđuje poreskim rešenjem; izdaje prekršajni nalog odnosno sačinjava obaveštenje o učinjenom prekršaju i/ili izveštaj o postojanju osnova sumnje da je izvršeno poresko krivično delo; sprovodi postupak povodom žalbe, dostavlja žalbe nadležnom drugostepenom organu, izveštava o izvršavanju zadataka po određenim zahtevima za kontrolu i o izvršenim kontrolama. Obavlja i druge poslove iz nadležnosti odeljenja po nalogu rukovodioca Grupe.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke na osnovnim akademskim studijama ili visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja tehničko-tehnoloških nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i ispit za inspektora, radno iskustvo u struci od najmanje 5 godina, kao i kompetencije potrebne za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Pančevo, ul. Masarikova br. 2.

poreski savetnik I (docx | 42,5KB)

III Vrsta radnog odnosa: radno mesto popunjava se zasnivanjem radnog odnosa na neodređeno vreme.

IV Kompetencije koje se proveravaju u izbornom postupku:

Saglasno članu 9. Zakona o državnim službenicima, propisano je da su kandidatima pri zapošljavanju u državni organ, pod jednakim uslovima dostupna sva radna mesta i da se izbor kandidata vrši na osnovu provere kompetencija.

Izborni postupak sprovodi se u više obaveznih faza i to sledećim redosledom: provera opštih funkcionalnih kompetencija, provera posebnih funkcionalnih kompetencija, provera ponašajnih kompetencija i intervju sa komisijom.

Na internom konkursu za izvršilačka radna mesta koja nisu rukovodeća, ne proveravaju se opšte funkcionalne i ponašajne kompetencije, a za radna mesta koja su rukovodeća ne proveravaju se opšte funkcionalne kompetencije.

U svakoj fazi izbornog postupka vrši se vrednovanje kandidata i samo kandidat koji ispuni unapred određeno merilo za proveru određene kompetencije u jednoj fazi izbornog postupka može da učestvuje u proveri sledeće kompetencije u istoj ili narednoj fazi.

Provera posebnih funkcionalnih kompetencija

Za radno mesto pod rednim brojem 1.

Posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada - stručno-operativni poslovi (metode i tehnike opservacije, prikupljanja i evidentiranja podataka; tehnike obrade i izrade pregleda podataka; metode i tehnike izrade izveštaja na osnovu određenih evidencija) - proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji) - proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o radu; Zakon o državnim službenicima; Uredba o vrednovanju radne uspešnosti državnih službenika; Uredba o pripremi kadrovskog plana u državnim organima) - proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;

Za radno mesto pod rednim brojem 2.

Posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada - poslovi upravljanja ljudskim resursima (propisi u oblasti radno-pravnih odnosa u državnim organima; bazične funkcije upravljanja ljudskim resursima: analiza posla, kadrovsko planiranje, regrutacija, selekcija, uvođenje u posao, ocenjivanje, nagrađivanje i napredovanje, stručno usavršavanje) - proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji) - proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o radu; Zakon o opštem upravnom postupku)- proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;

Za radno mesto pod rednim brojem 3.

Posebne funkcionalne kompetencije u određenoj oblasti rada - inspekcijski poslovi (opšti upravni postupak i osnove upravnih sporova, osnove kaznenog prava i kaznenog postupka, osnove prekršajnog prava i prekršajni postupak, osnove privrednog prava i privrednog poslovanja, postupak inspekcijskog nadzora i metode analize rizika, funkcionalni jedinstveni informacioni sistem, osnove veštine komunikacije i konstruktivnog rešavanja konflikta i upravljanje stresom i kodeks ponašanja i etike inspektora) proveravaće se putem simulacije pismeno;

Posebne funkcionalne kompetencije u određenoj oblasti rada - stručno-operativni poslovi (tehnike izrade opštih, pojedinačnih i drugih pravnih i ostalih akata) proveravaće se putem simulacije pismeno;

Posebne funkcionalne kompetencije za određeno radno mesto - planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji; Zakon o porezu na dohodak građana; Zakon o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje) proveravaće se putem simulacije pismeno;

Za radno mesto pod rednim brojem 4.

Posebne funkcionalne kompetencije u određenoj oblasti rada - inspekcijski poslovi (opšti upravni postupak i osnove upravnih sporova, osnove kaznenog prava i kaznenog postupka, osnove prekršajnog prava i prekršajni postupak, osnove privrednog prava i privrednog poslovanja, postupak inspekcijskog nadzora i metode analize rizika, funkcionalni jedinstveni informacioni sistem, osnove veštine komunikacije i konstruktivnog rešavanja konflikta i upravljanje stresom i kodeks ponašanja i etike inspektora) proveravaće se putem simulacije pismeno;

Posebne funkcionalne kompetencije u određenoj oblasti rada - stručno-operativni poslovi (tehnike izrade opštih, pojedinačnih i drugih pravnih i ostalih akata) proveravaće se putem simulacije pismeno;

Posebne funkcionalne kompetencije za određeno radno mesto - planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji; Zakon o porezu na dobit pravnih lica; Zakon o PDV; Pravilnik o porezu na dodatu vrednost; Zakon o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje) organa proveravaće se putem simulacije pismeno;

Za radno mesto pod rednim brojem 5.

Posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada - stručno-operativni poslovi (tehnike obrade i izrade pregleda podataka; metode analize i zaključivanja o stanju u oblasti; metode i tehnike izrade izveštaja na osnovu određenih evidencija) - proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji; Zakon o porezu na dobit pravnih lica; Zakon o PDV) - proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o privrednim društvima; Zakon o opštem upravnom postupku) - proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;

Za radno mesto pod rednim brojem 6.

Posebne funkcionalne kompetencije u određenoj oblasti rada - inspekcijski poslovi (opšti upravni postupak i osnove upravnih sporova, osnove kaznenog prava i kaznenog postupka, osnove prekršajnog prava i prekršajni postupak, osnove privrednog prava i privrednog poslovanja, postupak inspekcijskog nadzora i metode analize rizika, funkcionalni jedinstveni informacioni sistem, osnove veštine komunikacije i konstruktivnog rešavanja konflikta i upravljanje stresom i kodeks ponašanja i etike inspektora) proveravaće se putem simulacije pismeno;

Posebne funkcionalne kompetencije u određenoj oblasti rada - stručno-operativni poslovi (tehnike izrade opštih, pojedinačnih i drugih pravnih i ostalih akata) proveravaće se putem simulacije pismeno;

Posebne funkcionalne kompetencije za određeno radno mesto - planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji; Zakon o porezu na dohodak građana; Zakon o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje) proveravaće se putem simulacije pismeno;

Za radno mesto pod rednim brojem 7.

Posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada - inspekcijski poslovi (opšti upravni postupak i osnove upravnih sporova, osnove kaznenog prava i kaznenog postupka, osnove prekršajnog prava i prekršajni postupak, osnove privrednog prava i privrednog poslovanja, postupak inspekcijskog nadzora i metode analize rizika, funkcionalni jedinstveni informacioni sistem, osnove veštine komunikacije i konstruktivnog rešavanja konflikta i upravljanje stresom i kodeks ponašanja i etike inspektora) proveravaće se putem simulacije pismeno;

Posebne funkcionalne kompetencije u određenoj oblasti rada - stručno-operativni poslovi (tehnike izrade opštih, pojedinačnih i drugih pravnih i ostalih akata) proveravaće se putem simulacije pismeno;

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji; Zakon o PDV; Pravilnik o porezu na dodatu vrednost) - proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;

Za radno mesto pod rednim brojem 8.

Posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada - inspekcijski poslovi (opšti upravni postupak i osnove upravnih sporova, osnove kaznenog prava i kaznenog postupka, osnove prekršajnog prava i prekršajni postupak, osnove privrednog prava i privrednog poslovanja, postupak inspekcijskog nadzora i metode analize rizika, funkcionalni jedinstveni informacioni sistem, osnove veštine komunikacije i konstruktivnog rešavanja konflikta i upravljanje stresom i kodeks ponašanja i etike inspektora) proveravaće se putem simulacije pismeno;

Posebne funkcionalne kompetencije u određenoj oblasti rada - stručno-operativni poslovi (tehnike izrade opštih, pojedinačnih i drugih pravnih i ostalih akata) proveravaće se putem simulacije pismeno;

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji; Zakon o porezu na dobit pravnih lica) - proveravaće se putem simulacije u pisanom obliku;

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru posebnih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na internet prezentaciji Ministarstva finansija - Poreske uprave www.purs.gov.rs/aktuelnosti/Konkursi/aktuelni-konkursi.html. 

Intervju sa komisijom (za sva radna mesta): Procena motivacije za rad na radnom mestu i prihvatanje vrednosti državnih organa proveravaće se putem intervjua sa Konkursnom komisijom (usmeno).

V Adresa na koju se podnosi popunjen obrazac prijave za interni konkurs: Obrazac prijave na konkurs šalje se poštom ili se predaje neposredno na adresu pisarnice Ministarstva finansija- Poreska uprava, 11080 Beograd-Zemun, Ulica cara Dušana br. 145, sa naznakom “Za interni konkurs za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta”. 

VI Lica koja su zadužena za davanje obaveštenja o internom konkursu u periodu od 08 do 15 sati:

Milica Todorović, 011/6969-426;

Nikola Golubović, 011/6969-343;

Selma Tošić, 011/6969-863.

VII Datum oglašavanja: 15. septembar 2025. godine.

VIII Rok za podnošenje prijava na interni konkurs je osam dana i počinje da teče 16. septembra 2025. godine i ističe 23. septembra 2025. godine.

IX Prijava na interni konkurs vrši se na Obrascu prijave koji je dostupan na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima www.suk.gov.rs, internet prezentaciji Ministarstva finansija - Poreske uprave www.purs.gov.rs ili u štampanoj verziji na pisarnici Ministarstva finansija - Poreska uprava, 11080 Beograd-Zemun, Ulica cara Dušana br. 145.

Prilikom predaje prijave na interni konkurs, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku.

Podnosilac prijave se obaveštava o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od prijema prijave, dostavljanjem navedenog podatka na način koji je u prijavi naznačio za dostavu obaveštenja.

Napomena: Primer pravilno popunjenog obrasca prijave se može pogledati na blogu Službe za upravljanje kadrovima (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) u odeljku,,Obrazac prijave”.

X Dokazi koje prilažu kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom: original ili overena fotokopija diplome kojom se potvrđuje stručna sprema; original ili overena fotokopija dokaza o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima (kandidati sa položenim pravosudnim ispitom umesto dokaza o položenom državnom stručnom ispitu, podnose dokaz o položenom pravosudnom ispitu); original ili overena fotokopija dokaza o položenom ispitu za inspektora (za radna mesta pod rednim brojem 3, 4, 6, 7 i 8); original ili overena fotokopija dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrda, rešenje i drugi akti kojima se dokazuje na kojim poslovima, u kom periodu i sa kojom stručnom spremom je stečeno radno iskustvo); original ili overena fotokopija rešenja o raspoređivanju ili premeštaju u organu u kome radi ili rešenja da je državni službenik neraspoređen (kandidati u radnom odnosu na neodređeno vreme u Poreskoj upravi); original ili overena fotokopija dokaza (rešenja ili potvrda) da je kandidat bio u radnom odnosu na određeno vreme u Poreskoj upravi na dan 14.03.2025. godine i da je u radnom odnosu na određeno vreme obavljao poslove u Poreskoj upravi zbog privremeno povećanog obima posla najmanje jednu godinu neprekidno pre oglašavanja internog konkursa ili najmanje jednu godinu sa prekidima u periodu od dve godine neprekidno pre oglašavanja internog konkursa (kandidati u radnom odnosu na određeno vreme u Poreskoj upravi).

Članom 47. stav 3. Zakona o inspekcijskom nadzoru (“Službeni glasnik RS”, br. 36/15, 44/18 - dr. zakon i 95/18) propisano je da lice na probnom radu koje je radni odnos zasnovalo na radnom mestu inspektora na neodređeno vreme i lice koje je zasnovalo radni odnos na radnom mestu inspektora na neodređeno vreme, a nema položen ispit za inspektora, polaže ispit za inspektora u roku od šest meseci od dana zasnivanja radnog odnosa. Stavom 6. istog člana Zakona propisano je da izuzetno, ispit za inspektora nije dužan da polaže inspektor koji je na dan stupanja na snagu ovog zakona imao najmanje sedam godina radnog iskustva na poslovima inspekcijskog nadzora i ispunjava uslove za obavljanje poslova inspekcijskog nadzora.

Svi dokazi prilažu se u originalu ili fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (izuzetno u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao).

Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskoj upravi. Zakonom o opštem upravnom postupku (“Službeni glasnik RS”, broj: 18/16) je, između ostalog, propisano da su organi u obavezi da po službenoj dužnosti, kada je to neophodno za odlučivanje, u skladu sa zakonskim rokovima, besplatno razmenjuju, vrše uvid, obrađuju i pribavljaju lične podatke o činjenicama sadržanim u službenim evidencijama, osim ako stranka izričito izjavi da će podatke pribaviti sama.

Dokumenta o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija su: uverenje o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima, odnosno uverenje o položenom pravosudnom ispitu i uverenje o položenom ispitu za inspektora.

Potrebno je da učesnik konkursa u delu Izjava*, u obrascu prijave, zaokruži na koji način želi da se pribave njegovi podaci iz službenih evidencija.

XI Rok za podnošenje dokaza: kandidati koji su uspešno prošli prethodnu fazu izbornog postupka, pre intervjua sa Konkursnom komisijom pozivaju se da u roku od pet radnih dana od dana prijema obaveštenja dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku.

Kandidati koji ne dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku, odnosno koji na osnovu dostavljenih ili pribavljenih dokaza ne ispunjavaju uslove za zaposlenje, pismeno se obaveštavaju da su isključeni iz daljeg izbornog postupka. Dokazi se dostavljaju na adresu Ministarstvo finansija - Poreska uprava, 11080 Beograd - Zemun, Ulica cara Dušana br. 145. 

XII Datum i mesto provere kompetencija kandidata u izbornom postupku:

Sa kandidatima čije su prijave blagovremene, dopuštene, razumljive, potpune i koji ispunjavaju uslove predviđene oglasom o internom konkursu, na osnovu podataka navedenih u obrascu prijave na konkurs, izborni postupak će se sprovesti, počev od 29. septembra 2025. godine.

Provera posebnih funkcionalnih kompetencija će se obaviti u prostorijama Službe za upravljanje kadrovima, Beograd, Bulevar Mihajla Pupina br. 2.

Intervju sa Konkursnom komisijom će se obaviti u prostorijama Ministarstva finansija - Poreska uprava, 11080 Beograd - Zemun, Ulica cara Dušana br. 145.

Kandidati će o datumu, mestu i vremenu sprovođenja svake faze izbornog postupka biti obavešteni na kontakte (brojeve telefona ili elektronske adrese), koje navedu u svojim obrascima prijava.

XIII Državni službenici koji imaju pravo da učestvuju na internom konkursu:

Na internom konkursu mogu da učestvuju državni službenici zaposleni na neodređeno vreme u Ministarstvu finansija - Poreskoj upravi i državni službenici koji su na dan 14.03.2025. godine, zaposleni na određeno vreme u Ministarstvu finansija - Poreskoj upravi, ako su u radnom odnosu na određeno vreme obavljali poslove u tom državnom organu zbog privremeno povećanog obima posla najmanje jednu godinu neprekidno pre oglašavanja internog konkursa ili najmanje jednu godinu sa prekidima u periodu od dve godine neprekidno pre oglašavanja internog konkursa, u skladu sa članom 4. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o državnim službenicima (“Službeni glasnik RS”, 19/25).

Napomene:

Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene.
Interni konkurs sprovodi Konkursna komisija koju je imenovao direktor Poreske uprave. Ovaj konkurs se objavljuje na internet prezentaciji i oglasnoj tabli Službe za upravljanje kadrovima i internet prezentaciji i oglasnoj tabli Ministarstva finansija - Poreske uprave.

Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.


Izvor: Vebsajt Poreske uprave, 15.09.2025.
Naslov: Redakcija