Zastava Bosne i Hercegovine

JAVNA RASPRAVA O NACRTU ZAKONA O RAZMENI PODATAKA, DOKUMENATA I OBAVEŠTENJA U SLUČAJU NASTUPANJA PRIVREMENE SPREČENOSTI ZA RAD KORIŠĆENJEM SOFTVERSKOG REŠENJA “EBOLOVANJE - POSLODAVAC”: Rasprava će trajati do 1. oktobra 2025. godine


Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu je uputila Nacrt zakona o razmeni podataka, dokumenata i obaveštenja u slučaju nastupanja privremene sprečenosti za rad korišćenjem softverskog rešenja “eBolovanje - Poslodavac” na javnu raspravu, koja će trajati do 1. oktobra 2025. godine.

Uvođenje sistema eBolovanje jedan je od ključnih koraka u digitalizaciji javne uprave i zdravstvenog sistema, a ovaj predlog Zakona i uspostavljanje softverskog rešenja “e-Bolovanje - Poslodavacˮ predstavljaju ključan preduslov za funkcionisanje ukupnog sistema eBolovanje i omogućavanje brojnih prednosti i olakšica za poslodavce i zaposlene.

Pogodnosti koje sistem pruža za poslodavce i službe za ljudske resurse su automatizovana komunikacija sa zdravstvenim sistemom i Republičkim fondom za zdravstveno osiguranje, velika ušteda vremena i resursa, viši nivo pouzdanosti i transparentnost prilikom nastupanja privremene sprečenosti za rad zaposlenih, kao i veća pravna sigurnost i usklađivanje sa evropskim standardima. Pogodnosti za zaposlene tiču se smanjenja obaveza vezanih za dostavljanje dokumenata vezanih za privremenu sprečenost za rad u papirnom obliku i smanjenja broja poseta izabranom lekaru.

U izradi Nacrta zakona učestvovali su, osim Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu još i: Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo finansija, Republički fond za zdravstveno osiguranje, Ministarstvo privrede i Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja. Doprinos izradi Nacrta zakona dali su i privredni subjekti, stručna javnost, nevladine organizacije, kao i druge zainteresovane strane kroz komentare tokom procesa eKonsultacija, koji je trajao do 11. septembra 2025. godine.

Javna rasprava biće organizovana u formi prezentacija i diskusija o Nacrtu zakona putem okruglih stolova, koji će se održati:

  • 22. septembra u saradnji sa Privrednom komorom Srbije (9 časova, adresa: Resavska 13-15),
  • 24. septembra u saradnji sa Savetom stranih investitora (11 časova, adresa: ugao Knez Mihailove i Zmaj Jovine, Evropska kuća) i
  • 29. septembra u saradnji sa Unijom poslodavaca Srbije (11 časova, Ložionica, adresa: Luke Ćelovića Trebinjca 39, IV sprat, sala 1).

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu poziva državne organe, privredne subjekte, stručnu javnost, nevladine organizacije, organizacije civilnog društva kao i druge zainteresovane strane, da uzmu učešće u javnoj raspravi.


Izvor: Vebsajt Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu, 12.09.2025.
Naslov: Redakcija